Geen honger meer tijdens je dieet met Atkins

Atkins dieetAanhangers van het Atkins dieet zeggen dat ze minder honger ervaren dan de meeste andere mensen die een ander dieet volgen. Hoe komt dat? Het heeft alles te maken met de wijze waarop het Atkins dieet koolhydraten vervangt. In dit artikel meer informatie over het succesvolle Atkins dieet. Zo kun jij bepalen of het Atkins dieet voor jou een serieus dieet zou kunnen zijn om mee af te vallen. We behandelen van alles in dit artikel: een achtergrond van het dieet, wat je wel en niet mag eten en de risico’s van het dieet.

 

Achtergrond

Het Atkins dieet biedt een uitgebreid koolhydraatarm dieet weekmenu (low carb), dat vooral in de Verenigde Staten erg populair is geworden vanwege haar andere denkwijze. Waar veel diëten zich richten op het minderen van vet eten, richt het Atkins dieet zich er juist meer op. Je mag bij het Atkins dieet gerust room en mayonaise nemen, net zoals vette vis- en vleessoorten. Waarom? Omdat het Atkins dieet ervan uitgaat dat koolhydraten de meeste calorieën bevatten en dus dikmakers zijn. Koolhydraten worden in je lichaam opgeslagen en omgezet in suiker en vervolgens in vet, waardoor je heel snel aan kan komen. Omdat de meeste diëten gewoon toestaan om koolhydraten te eten, merken veel gebruikers niet dat ze aan blijven komen. Ze sporten hard en eten gezonder, maar vallen nauwelijks af. En dat terwijl gebruikers van het Atkins dieet juist met grote hoeveelheden afvallen.

 

Wat mag je wel en wat mag je niet eten?

Bij het koolhydraatarme dieet, wat het Atkins dieet dus is, gaat het erom dat je koolhydraten laat staan. Dat kan even wennen zijn, want koolhydraten zitten in de meeste bekende voedingsproducten. Denk aan brood, pasta, rijst en ga zo maar even door. Wie koolhydraten gaat minderen moet dus op zoek naar goede alternatieven. Gelukkig zijn die er in eiwitten. Eiwitrijke producten zijn toegestaan, evenals vette producten. Vlees en vis, maar ook zuivel, room en andere vette producten. De eiwitten in die producten zorgen ervoor dat je een vol en gevuld gevoel hebt. Daardoor klagen mensen die het Atkins dieet volgen nooit over een hongerig gevoel. Simpelweg omdat ze dat niet meer ervaren. Dit is dan ook een heel belangrijke basis binnen het dieet.

 

Alleen maar voordelen?

Het Atkins dieet is erg populair omdat er zoveel voordelen aan het dieet kleven. Afvallen zonder hongergevoel, afvallen door gewoon te blijven eten wat je lekker vindt. Afvallen met veel vis en vlees, wat voor de meeste mensen toch wel erg prettig is. Is er dan helemaal geen kanttekening? Jawel. Critici die het Atkins dieet scherp onder de loep hebben genomen denken dat er een te hoog cholesterol kan ontstaan door het langer volgen van dit dieet. Voor diabetici is het dus niet aan te raden om dit dieet te volgen. Wil je nu wel het Atkins dieet een kans geven, maar heb je last van suikerziekte? Raadpleeg dan van tevoren een arts of gewichtsconsulent. Deze kan naar jouw persoonlijke situatie kijken en bepalen of het Atkins dieet voor jou wel of niet geschikt is.

 

Atkins wat voor jou?

Je hebt meer kunnen lezen over het Atkins dieet. Dit koolhydraatarme dieet is erg populair, vanwege haar vele voordelen. Zo ervaar je weinig tot geen honger tijdens dit dieet. Ook val je af door gewoon vet te eten. Je mindert enkel en alleen in koolhydraten. Nadat je gewend bent aan de nieuwe voeding, val je vanzelf af. Heb jij te maken met overgewicht en wil je daar graag zelf iets aan doen? Overweeg dan zeker het Atkins dieet. Wellicht is het Atkins dieet ook wat voor jou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>